25.05.2017

SAŁATKA Z POKRZYWĄ

W tym sezonie czuję wielki niedosyt pokrzywy! Brak czasu lub deszczowa pogoda uniemożliwiały mi ostatnio zbiory. W weekend planuję nazrywać cały wór tego zielska - pokrzywa dobrze przechowuje się w lodówce, wiec większe zapasy się nie zepsują, a tylko urozmaicą moje codzienne menu :)

Kilka dni temu zaserwowałam sobie takie danie:

Składniki:
♥ 80g komosy ryżowej
♥ 80g pokrzywy
♥ 2 z. czosnku  
♥ 1/2 pęczka szczypiorku
♥ 2-3 łyżki słonecznika
♥ łyżka oliwy

Wykonanie:
Komosę gotujemy.
Pokrzywę blanszujemy przez kilka minut i drobno siekamy.
Podsmażamy na oliwie posiekany szczypior i czosnek (ok. 2 minut).
Prażymy ziarna słonecznika.
Łączymy wszystkie składniki.

8 komentarzy:

  1. moje ulubione smaki, musiała smakować bajecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Od 2 lat obiecuję sobie, że "nie ma bata, przyjdzie wiosna i spróbuje w końcu pokrzywy!". I jeszcze nie spróbowałam ;) w tym roku jeszcze mam szansę, może się uda, bo pokrzyw całkiem sporo... Może w takiej sałatce?;)

    OdpowiedzUsuń
  3. dobra przyznam się ... nigdy nie wpadłabym na to żeby użyć pokrzywy do dania. I w sumie nie wiem dlaczego.. ale, ale chętnie ją wykorzystam w swojej kuchni, dziękuję za inspirację. Swoją drogą ciekawa jestem czy smakować będzie także z kaszą gryczaną :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle sie slyszy o tej pokrzywie, że chyba sobie taka sałatkę wysmyczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co dzień piję herbatę z pokrzywy, nie wiedziałam, że można ją jeść!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, a nawet trzeba ;) - smaczna, bardzo zdrowa i darmowa!

      Usuń
  6. świetny pomysł, trzeba przetestować:)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...