07.05.2017

SŁODKI CHLEBEK Z MNISZKA

Wybrałam się wczoraj na rower i wrócilam z torbą pełną kwiatów mniszka. Od razu zabrałam się za jego przetwarzanie i m.in. upiekłam takie oto ciasto:

mniszek-przepisy

prawda, że piękny kolor? ^_^

Składniki:
(na małą keksówkę)
♥ 2 szklanki mąki ryżowej (ok. 320g)
♥ 2 szklanki kwiatów mniszka - samych płatków
♥ 1 1/3 szkl. mleka sojowego
♥ jajko
♥ 100ml miodu
♥ 4 łyżki oleju kokosowego
♥ 2 łyżeczki proszku do pieczenia
♥ 1/2 łyżeczki soli

Wykonanie:
Z kwiatków obrywamy same płatki, a zielone części odrzucamy.
(oczywiście nic się nie stanie jeśli niewielka ich ilość dostanie się do ciasta, ale generalnie przy słodkich wypiekach, te zielone gorzkie fragmenty psują smak).
W jednej misce mieszamy suche skladniki, w drugiej wilgotne. Łączymy je.
Ciasto przelewamy do formy, pieczemy 35 min. w temp. 200c.

*Kwiaty mniszka warto najpierw rozsypać na białym papierze/materiale, aby uciekły z nich wszystkie robaczki.

**w przepisie można oczywiście użyć zwykłej mąki pszennej


Chlebek mi bardzo zasmakował i upiekłam drugą, większa keksówkę. Ciasto pokroiłam i zamroziłam. mam nadzieję, że po rozmrożeniu bedzie równie dobre.

13 komentarzy:

  1. Nie miałam pojęcia, że z mniszka można zrobić takie cudo. Drukuję przepis i lecę szukać kwiatków :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Pierwszy raz widzę taki przepis z wykorzystaniem mniszka. Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak on smakuje? Do tej pory piłam tylko syrop z mniszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. posmak jest podobny jak przy syropie, tyle, że syrop jest słodszy.
      jak będziesz na łące, po prostu spróbuj kilka płatków :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny przepis, tylko trochę się trzeba namęczyć wyrywając te płatki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przy 2 szklankach idzie szybko :) ale ja też nie jestem przy tym szalenie staranna, zawsze trochę zielonych fragmentów się wsypie...

      Usuń
  5. Ojej nie wiedziałam, że z mniszka można zrobić ciasto! Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A to nowość nie wiedziałam, że można chlebem z mniszka zrobić. Znam jedynie przepis na syrop z mniszka :D
    Pozdrawiam, Martyna z www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudowny przepis! Nie wpadła bym na coś takiego:). A jak pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurczę, ja też nie wiedziałam, z można upiec ciasto z mlecza :) fantastyczna sprawa. Raz piekłem ciasto z innym ziołem :D ale to na Erazmusie i też w ramach kulinarnego eksperymentu :) wyszło nieco mdłe, ale podobno tak miało być.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny przepis :) Już czuję ten zapach...ale w życiu sama nie wpadłabym, żeby upiec ciasto z mniszka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet nie wiedziałam, że można wykorzystać mniszek do upieczenia takich wspaniałości ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale super przepis! Muszę go koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...