01.06.2017

CIASTO Z TRUSKAWKAMI

Zapewne większość z Was przyzna, że truskawki smakują najlepiej jedzone prosto z krzaczka, ale truskawkowe wypieki też są pyszne ^_^ albo knedle!

Ja proponuję dzisiaj klasyczne ciasto.
(przepis jest wegetariański - zawiera maślankę i jajko, ale możecie je zastąpić jogurtem sojowym, a zamiast jajka dodać np rozgniecionego banana )


Składniki:
♥ 2 szklanki mąki ( u mnie szklanka pszennej i szklanka ryżowej)
♥ 1,5 szklanki posiekanych truskawek
♥ 0,5 szklanki cukru
♥ 2/3 szklanki maślanki
♥ jajko
♥ 1/4 szklanki oleju (u mnie pistacjowy)
♥ łyżeczka sody
♥ łyżka octu
♥ pół łyżeczki soli

Wykonanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180c.
W misce mieszamy mąkę z sodą i solą.
W drugim naczyniu mieszamy cukier z jajkiem, maślanką i octem.
Przelewamy mokre składniki do suchych, łączymy.
Wsypujemy truskawki i delikatnie mieszamy
Ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem i pieczemy przez godzinę.

3 komentarze:

  1. Ciacho z truskawkami już mi się marzy. Moje truskawki dopiero mają kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie uwielbiam sezon na truskawki, Twoje ciasto wygląda smakowicie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Truskawki i ciasto? Brzmi neisamowicie. Dobrze, że już sezon trwa :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...