19.06.2017

MAKARON RYŻOWY Z WARZYWAMI

Robiąc porządki w kuchni, znalazłam duże zapasy makaronów ryżowych. Pora zacząć je wykorzystywać.
Nie chciałam klasycznej "chińszczyzny" dlatego zdecydowałam się na dodatek kalarepy i czerwonej kapusty. Azjatyckiej nuty dodaje sezam i sos sojowy.

Składniki:
(na 2 średnie porcje)
♥ 100g makaronu ryżowego
♥ 2 szklanki drobno posiekanej czerwonej kapusty
♥ mała kalarepa
♥ pół pęczka natki pietruszki
♥ mała czerwona cebula
♥ 4 łyżki sezamu
sos:
♥ 2 łyżki oleju sezamowego
♥ 2 łyżki sosu sojowego
♥ łyżka octu ryżowego

Wykonanie:
Makaron zalałam wrzątkiem i odczekałam kilka minut.
Sezam uprażyłam na patelni.
Kapustę i cebulę drobno poszatkowałam.
Kalarepę starłam, natkę posiekałam.
Warzywa wymieszałam z makaronem.
Połączyłam składniki sosu i polałam nimi potrawę, posypałam sezamem.

9 komentarzy:

  1. Strasznie dawno nie jadłam makaronu ryżowego :O

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetny pomysł z użyciem czerwonej kapusty. Zwykle używam jej na surowo do surówki i zawsze zostaje mi spory kawałek, z którym nie bardzo wiem co zrobić. Twój przepis pomoże mi zagospodarować te "resztki" :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Makaron ryżowy z czerwoną kapustą - dziki twist, na który bym chyba nie wpadł - ale czuję, że smaczne :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Z czerwoną kapustą ten makaron komponuje się świetnie. Spróbowałabym takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rany! Jakie to proste danie ! Uwielbiam takie przepisy ❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie próbowałam makaronu z czerwoną kapustą. Ciekawe danie

    OdpowiedzUsuń
  7. łooo, ja uwielbiam wszelkiej maści makarony, a Twoje danie i wszystkie inne zresztą wyglądają po prostu tak pięknie, że na pewno je wypróbuję. I proste i szybkie na dodatek, a ja nie przepadam za gotowaniem. Zapisuję sobie Twój blog do ulubionych :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie przepisy :) Zdrowo, ładnie wygląda i dobrze smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...