07.06.2017

OMLET Z POKRZYWĄ

Ostatnio sporo pokrzywy na blogu, ale mamy tę porę roku, kiedy grzechem byłoby nie korzystać z jej dobrodziejstw! Kto się jeszcze nie odważył na zbiory, niech się przełamie :-)

Składniki:(na 1 omlet)
♥ 50g pokrzywy - najlepiej samych liści, ale cieńsze łodygi też są ok
♥  pół pęczka szczypiorku
♥ 2 jajka
♥ pół kostki tofu
♥ sól i pieprz
♥ 2 łyżki oliwy

Wykonanie:
Jajka roztrzepujemy widelcem wraz z łyżką wody i przyprawami.
Na olej wrzucamy posiekany szczypior, po chwili dodajemy pokrojoną pokrzywę. Smażymy 5 minut.
Zielsko zalewamy jajkami. Smażymy pod przykryciem aż jajka się zetną.
Omlet posypujemy rozkruszonym tofu. Ja dodałam jeszcze pestki dyni i płatki drożdżowe.

5 komentarzy:

  1. To kolejny przepis do mojej kolekcji z pokrzywą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Na to bym nie wpadła, że można pokrzywy do omletu dodać. Z racji iż powinnam zwiększyć obecnie w ciążowej diecie żelazo (a pokrzywa jest świetnym źródłem) muszę przepis wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ zaintrygowałaś mnie tą pokrzywą! Strasznie ciekawa sprawa :) Nigdy nie dodawałam pokrzywy do jedzenia, nawet nie miałam pojęcia, że można ją jeść. Po wczorajszym wyrywaniu chwastów w ogródku mam mieszanie uczucia, bo dłonie mam całe w bąblach od tych wrednych pokrzyw :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można się do tego parzenia przyzwyczaić lub zrywać pokrzywę w rękawicach z gumową warstwą ochronną :)

      Usuń
  4. Jeszce nigdy nie jadłam pokrzywy. Bardzo oryginalny przepis!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...