10.07.2017

CIASTO MARCHWIOWE *WEGAŃSKIE*

Ciasto marchwiowe piekę przeważnie zimą, ale uważam je za "bezpieczny" wypiek do przygotowania dla gości, stąd pojawił się u mnie o tej porze roku.

ciasto-marchewkowe-czekoladowe-przepis-wegański
Składniki:
♥ 700g marchewki
♥ 2 szklanki mąki owsianej
♥ pomarańcza
♥ 250g suszonych daktyli
♥ 3/4 szklanki oleju (użyłam kokosowego)
♥ 1/2 szklanki orzechów włoskich + 2-3 łyżki do posypania z wierzchu
♥ 2 łyżeczki cynamonu
♥ łyżeczka sody
♥ łyżeczka soli
♥ 2 łyżki soku z cytryny
polewa:
♥ tabliczka gorzkiej czekolady
♥ 3 łyżki oleju kokosowego
♥ szczypta soli

Wykonanie:
Z pomarańczy wyciskamy sok.
Daktyle siekamy w paski, mieszamy z sokiem i odstawiamy.
Marchewkę ścieramy na tarce (drobnych oczkach), mieszamy z orzechami, daktylami wraz z sokiem, sokiem z cytryny, olejem.
Do drugiego naczynia wsypujemy mąkę, cynamon, sodę, sól. Mieszamy.
Łączymy część suchą z mokrą.
Ciasto przelewamy do formy, pieczemy godzinę w temp. 180c.
Studzimy.
(jestem fanką ciepłych ciast prosto z pieca, ale tutaj musimy dać ciastu ostygnąć, inaczej nie złapie zwartej konsystencji. najlepiej odstawić je na całą noc)
Ciasto polewamy gorzką czekolada roztopioną wraz z olejem kokosowym i szczypta soli.
Posypujemy orzechami

6 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam ciasta marchewkowego a w wersji wegańskiej w ogóle. Ciekawy przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ciasto znam już w różnych wariantach. Twój jest dość oryginalny, wart wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu, ale świetny przepis! Uwielbiam ciasto marchewkowe. Aż poczułam ssanie w żołądku, chyba czas na drugie śniadanko ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też głównie pojawia się w chłodniejsze miesiące gdy nie ma tylu świeżych owoców. Ale może watro się skusić i podać go z porzeczkami. Chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. porzeczki nawet kolorystycznie pięknie się zgrają - czerwone :D

      Usuń
  5. Od jakiegoś roku jestem totalną fanką ciast marchewkowych. Sporo straciłam, bo wcześniej za nic nie dało się mnie przekonać do spróbowania ich. To teraz nadrabiam. Muszę wypróbować Twój przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...