13.07.2017

SAŁATKA Z PŁATKAMI RÓŻY

Przepis pochodzi z cudownej książki "Różane przepisy" autorstwa Małgorzaty Kalemby-Drożdż.

Jest dziecinnie prosty, ale ze względu na niebanalne połączenie składników, świetnie sprawdzi się nawet na eleganckiej kolacji dla znajomych.

Użyłam płatków róży karbowanej.

wegańska-sałatka-pomarańcza-róża-oliwki


Składniki:
♥ 2 pomarańcze
♥ czerwona cebula
♥ 25g czarnych oliwek
♥ płatki oberwane z 3 róż
sos:
♥ 2 łyżki oliwy
♥ łyżeczka ziół prowansalskich
♥ łyżeczka octu winnego - ja użyłam octu z fig
♥ łyżeczka wody różanej - można pominąć
♥ odrobina zmielonego imbiru, nasion kolendry oraz kuminu (kminu rzymskiego)
♥ szczypta chili - pominęłam, nie lubię ostrego ;)

Wykonanie:
Pomarańcze kroimy w plastry, cebule w krążki.
Łączymy je z płatkami róż oraz oliwkami.
Mieszamy składniki sosu i polewamy nim sałatkę.


Rosa Rugosa - Róża karbowana




8 komentarzy:

  1. Z róży jadłam tylko konfiturę. Myślisz, że można gdzieś kupić płatki? Nigdy nie widziałam, ale też jakoś szczególnie się nie rozglądałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że można się dogadać z kimś kto mieszka na wsi lub z jakimś zielarzem, żeby zerwał i sprzedał. W sklepach ciężko to widzę - musiałyby być czymś bardzo mocno zakonserowane albo wysuszone

      Usuń
  2. Próbowałam kiedyś płatków róż w cukrze i różanych likierów - smak bardzo mile mnie zaskoczył :) Wszystko było na słodko, ale coś czuję, że połączenie z cebulą i pomarańczą też może być całkiem ciekawe. Przepis chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Róża na słodko jest boska, uwielbiam ♥

      Usuń
  3. Łał, dania z kwiatami zawsze wprawiają mnie w osłupienie bo są przepięknym wykończeniem na podanie, czy jakoś specjalnie oczyszczasz kwiaty przed położeniem na talerz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te róże zrywałam z czystego terenu z dala od dróg, wiec ich nie oczyszczałam.
      Generalnie nie płuczę kwiatków, myślę, że jeśli nie zrywa się róż z miejsca np zakurzonego piachem, to nie ma takiej potrzeby.

      Usuń
  4. Ale tu u Ciebie pysznie i kororowo i zdrowo. Zdecydowanie zostaje na dłużej i z chęcią wykorzystam przepisy.
    Natalia

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...