30.08.2017

CIASTO Z ... KALAFIORA

Nie wiem jak określić ten deser, ponieważ ma konsystencję charakterystyczną dla pasztetu ;)
Ze względu na kształt możemy chyba założyć, że jest to jakaś forma ciasta.

Już dawno temu odkryłam, że kalafior w połączeniu z daktylami daje fajny efekt smakowy. Tutaj - klik - przepis na koktajl.

Przed zrobieniem zdjęcia, zapomniałam o czekoladowej polewie, ale później znalazła się na miejscu - to istotny element przepisu :)

kalafior-paleo-wege-słodko



Składniki:
(na małe ciasto)
♥ 500g kalafiora
♥ 1 1/3 szklanki suszonych daktyli
♥ 4 jajka
♥ 5 łyżek miodu
♥ 5 łyżek oleju kakaowego lub kokosowego
♥ tabliczka gorzkiej czekolady
♥ owoce na wierzch - u mnie borówki i morele

Wykonanie:
Kalafiora gotowałam 3 minuty.
Daktyle zalałam gorącą wodą, odstawiłam na 15minut. Odlałam wodę.
Do blendera wrzuciłam kalafiora, daktyle, jajka, miód, olej. Zmiksowałam.
Przelałam do formy.
Piekłam 40minut w 180c.
Gdy ciasto trochę przestygło, polałam je rozpuszczoną gorzką czekoladą (pospieszyłam się i na zdjęciu tego nie widać, ale nie pomijajcie tego kroku! ;) bez czekolady jest mniej smaczne) i posypałam owocami.
Czekamy aż ciasto całkiem ostygnie, wygodnie się je wówczas kroi.

3 komentarze:

  1. Strasznie ciekawa jestem smaku tego cuda

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam kiedyś ciasto z kalafiora, zuuupełnie inne ;) ciekawa jestem smaku Twojego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdybym piekła je raz jeszcze, dodałabym mąkę. myślę, że to jej pominięcie nadało "pasztetowej" konsystencji ;)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...