16.09.2017

GRZYBOWA ZE SZPINAKIEM

Na rynku było mnóstwo stoisk z grzybami. Kusiły mnie bardzo, ale chyba intuicyjnie nie kupiłam i dobrze, bo  podczas wycieczki rowerowej, na skraju lasu znalazłam podgrzybki. Uzbierałam tyle, że starczyło akurat na zupę.




Składniki:
♥ 600g grzybów
♥ 150g szpinaku
♥ 2 cebule
♥ 4 łyżki tłuszczu do smażenia - u mnie masło klarowane
♥ 1,25 l. delikatnego bulionu warzywnego
♥ łyżeczka kminku
♥ łyżeczka roztartych nasion kolendry
♥ pół łyżeczki gałki muszkatołowej
♥ pół łyżeczki cynamonu
♥ sól, pieprz do smaku
♥ ugotowana kasza - taka jaką lubisz w zupie (można pominąć, jeśli lubicie bardzo lekkie zupy)

Wykonanie:
W rondelku rozgrzałam tłuszcz, wrzuciłam poszatkowaną cebulę oraz grzyby pocięte na średniej wielkości kawałki.
Smażyłam 15minut.
Zalałam bulionem, dodałam przyprawy. Gdy woda zawrzała, zmniejszyłam ogień i gotowałam 20minut.
Szpinak drobno pocięłam, wrzuciłam do zupy i gotowałam jeszcze 2 minuty.
Do miski włożyłam porcję kaszy pęczak i zalałam zupą.

3 komentarze:

  1. O jak ja lubię grzybową. Przypomniałaś mi, że już dawno nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa moje ulubione składniki w jednym przepisie ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi przepysznie, muszę namówić kogoś, żeby mi takie cos upichcił :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...