10.09.2017

JESIENNA SURÓWKA Z DYNIĄ

Przeglądając różne blogi, zauważyłam, że dynia najczęściej wykorzystywana jest do zup lub zapiekana.
Małą popularnością cieszy się dynia na surowo, a przecież jest taka smaczna :)

W sobotę zakupiłam na rynku piękne dynie muszkatołowe. Na razie zdobią kuchnię (wraz z warkoczami czosnku i wiechciami ziół przyprawowych), ale już zbieram pomysły na ich wykorzystanie.

Składniki:
(na 1 dużą albo 2 mniejsze porcje)
♥ 2 szklanki startej dyni
♥ 2 małe jabłka 
♥ 2 szklanki posiekanej sałaty rzymskiej
♥ 5 łyżek orzechów włoskich
♥ 4 łyżki suszonej żurawiny
sos:
♥ 2 łyżki oleju z pestek dyni
♥ 2 łyżki soku z cytryny
♥ 2 łyżki syropu z agawy (lub miodu itp)
♥ łyżeczka musztardy
♥ szczypta soli

Wykonanie:Jabłka kroimy w niedużą kostkę.
Wrzucamy je do miski z pozostałymi składnikami.
Składniki na sos mieszamy i polewamy nim surówkę.

5 komentarzy:

  1. super! właśnie szukałam potraw z dynią bo mam nadmiar :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam dynie i wytwarzam z niej najróżniejsze potrawy, ale takiej surówki jeszzce nie jadłam! Super pomysł, musze wypróbować. Akurat mam dynie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na proste danie. A to tego zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne, zdrowe i interesujące. Lubię i cenię takie przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam surowej dyni... może pora to zmienić? :)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...