01.09.2017

KULKI BAKALIOWE bez pieczenia

Niedawno jechałam na wieś, więc przygotowywałam drobny poczęstunek. Ponieważ nie miałam czasu na pieczenie, zdecydowałam się na słodkie kule na bazie daktyli.
Idealnie wpisały się w słodkości przyniesione przez inne osoby - był sernik, ciasto drożdżowe, ciasto owocowe i moje czekoladowe kulki :) Wszystko wszystkim smakowało, uczta była wyborna!

wegańskie-ciasto-bez-pieczenia


Składniki:
♥ 3 szklanki suszonych daktyli
♥ 1 1/4 szklanki ziaren słonecznika
♥ 1 1/4 szklanki ziaren sezamu
♥ 1 szklanka płatków owsianych
♥ kilka łyżek kakao (użyłam ok 5)
♥ 2 łyżki oleju kakaowego lub kokosowego
♥ ziarna w których będziemy obtaczać kule

Wykonanie:
Daktyle zalałam gorąca wodą i poczekałam ok 15 minut aż zmiękły. Odlałam wodę i ugniotłam je rękoma na pastę.
Płatki owsiane zmieliłam na mąkę (w młynku na kawę, można też w blenderze).
Wymieszałam wszystkie składniki i formowałam kule. Wyszło mi 25 sztuk.
Każda kulę obtoczyłam w ziarnach sezamu, wiórkach kokosowych itp.
Odstawiłam na noc do lodówki, aby złapały lepszą konsystencję.

4 komentarze:

  1. Przepis sobie zapisuję, moje smaki w zupełności 😊❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Często takie robię i kocham je! Świetny blog
    Pozdrawiam i zapraszam;justynaax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...