08.09.2017

LEMONIADA Z...CHMIELU :-)

Pokazywałam niedawno na facebooku moje zbiory szyszek chmielu.
Tak jak pisałam, większość przeznaczę na poduszeczki umilające zasypianie (z dodatkiem lawendy i kozłka), ale wczoraj przyrządziłam również słodko-gorzki napój.

Chmiel ma działanie uspokajające i przeciwlękowe.
Wykazuje wpływ estrogenny i obniża popęd płciowy, wrażliwość mięśni.
(drodzy panowie! zastanówcie się zatem czy piwo to taki fajny napój na co dzień ;) )

Substancje odpowiedzialne za gorzki smak pobudzają wydzielanie soków trawiennych.


Składniki:
♥ 250g ususzonych szyszek chmielu (albo 500g świeżych)
♥ 200-250g cukru
♥ 2 duże cytryny
♥ kawałek imbiru - ok.4cm
♥ 6 litrów wody

Wykonanie:
Wlewamy wodę do garnka, wrzucamy do niej cienko pokrojone plastry cytryny i imbiru.
Gdy woda zawrze, dodajemy chmiel. Gotujemy do momentu, aż 1/3 wody odparuje.
Wsypujemy cukier i trzymamy jeszcze chwilę na ogniu, aby się rozpuścił.
Przecedzamy.
Lemoniade najlepiej schłodzić w lodówce.

4 komentarze:

  1. Przekonuje mnie ten przepis. Tylko skąd wziąć chmiel?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżdżąc rowerem po przedmieściach często go spotykam - czasem wspina się po jakiś drzewach/krzakach, często występuje przy ogródkach działkowych albo opustoszałych miejscach po dawnych gospodarstwach.
      To dosć popularna roślina, myślę, że w każdym rejonie Polski, można wypatrzeć :)

      Usuń
  2. Na pewno "poziom płciowy", może "popęd"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście popęd płciowy, literówka ;)

      Usuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...