13.09.2017

POLEWKA OWOCOWA - KUCHNIA SŁOWIAN

Książka gości u mnie od dawna, regularnie do niej zaglądam i właśnie się zorientowałam, że jeszcze nie wspominałam o niej na blogu.

Jest to lektura zarówno dla pasjonatów gotowania jak i historii. Oprócz przepisów kulinarnych, jesteśmy uraczeni wiedzą o naczyniach, technikach przyrządzania i konserwowania potraw oraz szeroko rozumianych zwyczajach gastronomicznych.

Autorzy odtworzyli receptury potraw średniowiecznych, ale bez obaw - dania są proste i dostosowane do współczesnej kuchni. Palenisko i gliniane gary nie będą potrzebne ;)



Książka jest bardzo estetycznie wydana (od razu skojarzyła mi się z ukochaną "Dziką kuchnią" Ł.Łuczaja), ma sztywną okładkę i mnóstwo klimatycznych zdjęć.

Nie jest to pozycja dla wegan, ale wegetarianie będą usatysfakcjonowani. Większość przepisów jest bez mięsa, za to często pojawiają się nabiał i jajka.

Ostatnio zrobiłam polewkę owocową:

Składniki:
♥ 1/2 kg śliwek
♥ 2 małe jabłka
♥ 4 łyżki śmietany (sojowa też będzie ok)
♥ 3 łyżki mąki z amarantusa (inna też się sprawdzi, ostatnio używałam owsianej)
♥ 1 litr wody
♥ łyżeczka cynamonu
♥ szczypta soli
♥ odrobina nasion kolendry
♥ opcjonalnie jako dodatek: kasza jaglana

Wykoananie:
Jabłka kroimy w średniej wielkości kostkę, śliwki tniemy na kawałki.
Wodę doprowadzamy do wrzenia.
Wrzucamy owoce do wody i gotujemy kilka minut - mają się tylko zaparzyć a nie rozgotować.
W kubku mieszamy śmietanę z mąką, cynamonem i solą. Wlewamy je do polewki, dodajemy roztartą kolendrę i odstawiamy na 10minut, żeby smaki się przegryzły.
Jeżeli zdecydowaliśmy sie na opcje z kaszą (polecam! zupa jest wówczas bardziej treściwa) to wcześniej ją gotujemy i wrzucamy do misek przed zalaniem polewką.

1 komentarz:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...