04.10.2017

MOSKOLE Z KRWAWNIKIEM

Krwawnik możemy zbierać od wiosny do jesieni. Obecnie w wielu miejscach jest już uschnięty, polecam szukać go najpierw tam, gdzie trawa jest regularnie koszona i stale odrasta nowy :)

Niech brak krwawnika Was nie zniechęca! w przepisie można użyć innego zielska, myślę, że nawet tymianek z doniczki zakupionej w markecie, się sprawdzi.

wegańskie-moskule

Przepis pochodzi z "Dzikiej kuchni" Łukasza Łuczaja. ( usunęłam z niego jajko)

Składniki:
♥ 250g ugotowanych ziemniaków

♥ 250g mąki (preferowana jest owsiana, ja zrobiłam mieszankę owsianej, ryżowej i krupczatki)
♥ pół szklanki ciepłego mleka (u mnie sojowego)
♥ garstka krwawnika - samych liści
♥ pół łyżki drożdży
♥ 1/4 łyżeczki cukru
♥ 1/4 łyżeczki soli

Wykonanie:
Ziemniaki utłukłam.
W misce wymieszałam drożdże z cukrem oraz łyżką mąki.
Zalałam 1/4 szklanki mleka i mieszałam, aż drożdże się rozpuściły.
Odstawiłam na 30min. w ciepłe miejsce.
Dolałam resztę mleka, dorzuciłam ziemniaki i wymieszałam.
Liście krwawnika posiekałam, dodałam do ciasta.
Wsypałam mąkę oraz sól.
Starannie wyrobiłam ciasto.
Dłonie oprószyłam mąką i formowałam nieduże placki o grubości 1cm.
Smażyłam je na patelni na cieniutkiej warstwie tłuszczu. Co kilka minut odwracałam na drugą stronę - powtarzałam tę czynność kilka razy. Nie patrzyłam na zegarek, ale myślę, że smażyłam je ok. 25min. na małym ogniu.


Krwawnik ma właściwości m.in. przeciwbiegunkowe, przeciwzapalne, wiatropędne i żółciopędne, dobrze wpływa na trawienie, rozszerza naczynia krwionośne oraz przyspiesza gojenie ran, obniża ciśnienie krwi.

1 komentarz:

  1. Super przepis! Nie wiedziałam, że krwawnik jest jadalny!

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...